Arta
media
Opera de arta eveniment on-line,
integrata peisajului informational se descifreaza prin
ecranari de multilecturi posibile. Renuntam la contemplarea in
durata lineara si intelegem sinestezic rapid, asociat,
discursurile multiple, fragmente ale hologramei in care existam.
Actionam in prezentul viu. Fiecare lectura duce la un altceva,
rezultat printr-o aglutinare de date facuta optional. Prin
interactivitate se transforma distantele, se modifica
intelesurile. Inefabilul, necunoscutul proiecteaza o
prezenta luminoasa, logica vizual - informationala
pe ecran. Prin intermediul ecranului prezenta / absenta,
materiala/ nonmateriala a mea si a celorlalti constituie
media traita in timp real (Living Media). Separarea mesajului de corp
(disembodiment/dematerializare) inseamna si un proces de dematerializare
care confera fiecarui participant valoare conceptuala. Se
ignora prezenta fizica. A vedea si a auzi instantaneu la
distanta pune in fapt dorinta omenirii de a fi aproape unul de
celalalt, definind spatiul ca pe o comunitate umana (Global
Village). Heidegger considera esenta tuturor tehnologiilor ca fiind
revelatia fiintarii, regasirea identitatii. Noi
trebuie sa gandim pentru a fi capabili de a avea o "perspectiva
asupra lumii". Telerobotica si teleprezenta, simularea 3D, introducerea
operatorului cu participare interactiva in lumile virtuale,
instaureaza controlul la distanta. Aceasta logica a
simularii extrem de utilizata in cosmos, in aplicatiile
militare, jocuri electronice promite pentru viitor un dispozitiv teledildonic. Howard
Rheingold descrie aceste echipamente unde imbinarea dintre telecomunicatie
si realitate virtuala ne ofera posibilitatea sa atingem
ceva, pe cineva pe cai absolut necunoscute de experienta umana.