Prezenta fiintei, ontologic unica in era informatiei, se multiplica si diversifica in spatiul electronic ca informatie, copie si original deopotriva, fragment de natura, cultura. O realitate vizuala nomada, fara centru, vie, se dezvolta rizomatic si creeaza sistemul media in care traim. Exista temeri, din partea celor care gandesc viitorul omenirii, legate de excesul de prosperitate, cauzat de robotizare si supertehnologizare in societatile avansate, care ar duce la scaderea considerabila a numarului celor care muncesc. Cultul pentru munca ar fi inlocuit de o cultura a divertismentului si etica muncii s-ar transforma intr-o etica a jocului. Numeroase filme SF descriu o asemenea societate caracterizata prin barbarism si high tech.
Era digitala instituie Internetul care inseamna pentru fiecare dintre noi dreptul de a auzi si a fi auzit, a vedea, a sti si mai ales inseamna a fi alaturi de ceilalti partasi ai unei memorii si experiente colective.
Opinia publica in ciberspatiu reprezinta factorul normativ care se opune transformarii Net-ului intr-o masinarie de comert profitabila, o tribuna a politicienilor sau intr-un mijloc de manipulare si control aflat in mana corporatiilor. Proletariatul digital incepe sa fie nemultumit de utilizarea Net-ului doar ca vehicul pentru comert si putere economica, politica, in detrimentul unor scopuri educationale, culturale si pentru o mai buna comunicare interumana. Nemultumirile au devenit proteste organizate de activisti Net, grupuri virtuale (electrohippies). Ei considera comunicatiile electronice si noile media ca pe un nou spatiu al societatii umane care trebuie utilizat cu deschidere si responsabilitate. Internetul a fost considerat, inca din momentul aparitiei sale, un vehicul al globalizarii. El se bazeaza pe contribuabilii sai, pe o conectivitate techno-etica si are ca rezultat o introspectie a societatii, o mai buna intelegere a existentei umane in noul peisaj media.
Internetul alunga singuratatea, iti creeaza un confort psihic, cooperezi cu semenul, coexisti cu ceilalti intr-o relatie de reciprocitate, comunici cu lumea, traiesti on-line. Gandul-imagine mediat hoinareste on-line catre cei aflati in joc. Un joc elitist care se vrea democratic si ar putea fi daca omenirea, prin reprezentantii sai supertehnologizati, si-ar dori sa ajute comunitatea umana planetara sa stea impreuna la masa viitorului.
Nu orice produs uman poate fi considerat un obiect/eveniment cultural. Unele produse umane reprezinta momente de ratacire, de cadere in fundul demonic al ne-fiintei unei civilizatii.
Politica de confidentialitate |
.com | Copyright ©
2024 - Toate drepturile rezervate. Toate documentele au caracter informativ cu scop educational. |
Personaje din literatura |
Baltagul – caracterizarea personajelor |
Caracterizare Alexandru Lapusneanul |
Caracterizarea lui Gavilescu |
Caracterizarea personajelor negative din basmul |
Tehnica si mecanica |
Cuplaje - definitii. notatii. exemple. repere istorice. |
Actionare macara |
Reprezentarea si cotarea filetelor |
Geografie |
Turismul pe terra |
Vulcanii Și mediul |
Padurile pe terra si industrializarea lemnului |
Termeni si conditii |
Contact |
Creeaza si tu |