Prin editing spatiul - timp in imaginea video - digitala poate fi palpat, reinventat si vizualizat cu multiplele lor dimensiuni. Teoreticienii artei video considera esentiala relatia timp - spatiu, fundamental diferita de cea existenta in cinema. Arta video a facut posibila combinarea mai multor imagini in acelasi spatiu si in acelasi timp, introducand spectatorul intr-o noua dimensiune spatio-temporala cu receptari diverse.
Tendinta actuala in construirea imaginii cinematografice tinde catre marirea densitatii si sporirea vitezei de perceptie a intregului vizual de catre spectator, in mod frecvent inteles legat de un interval de timp, foarte asemanator cu modul de percepere al instalatiei si al unui environment media. Lev Manovich considera ca ne aflam intr-o epoca a "simultaneitatii".
Filmul Titanic reprezinta, in arta cinematografica recenta, o pelicula de referinta, date fiind secventele, extrem de reusite, cu personaje digitale. Robert Legato cel care s-a ocupat de domeniul digital al filmului, descrie diversitatea abordarilor, referitor la modul cum s-au facut capturile, trecerea din analog in digital, de imagini filmate cu actori sau numai hainele lor sau cum s-au creat schelete animate pentru realizarea scenelor ample ale naufragiului.
In viziunea lui Lev Manovich
"filmul digital = material filmat pe viu + pictura + prelucrarea imaginii + animatie 2D pe computer + animatie 3D pe computer.
Politica de confidentialitate |
.com | Copyright ©
2024 - Toate drepturile rezervate. Toate documentele au caracter informativ cu scop educational. |
Personaje din literatura |
Baltagul – caracterizarea personajelor |
Caracterizare Alexandru Lapusneanul |
Caracterizarea lui Gavilescu |
Caracterizarea personajelor negative din basmul |
Tehnica si mecanica |
Cuplaje - definitii. notatii. exemple. repere istorice. |
Actionare macara |
Reprezentarea si cotarea filetelor |
Geografie |
Turismul pe terra |
Vulcanii Și mediul |
Padurile pe terra si industrializarea lemnului |
Termeni si conditii |
Contact |
Creeaza si tu |